Dziękuję Ci Tato

by cocoparisienne

by cocoparisienne

Dzisiaj jest Dzień Ojca, dlatego chcę podziękować mojemu Tacie za wszystko.

Tato dziękuję Ci:

Za to, że się mną opiekowałeś, wtedy kiedy ja jeszcze byłam malutka. I woziłeś mnie i mamę na wycieczki do lasu.

Za to, że dzieci biorą się z nadmanganianu potasu.

Scenka rodzajowa. Rok 1994 lub 1995.

Mała Kinga: A skąd biorą się dzieci?

Tato (bez chwili namysłu): Z nadmanganianu potasu.

(Mała Kinga usatysfakcjonowana nową wiedzą, poszła znaleźć sobie zajęcie)

Mama do Taty: Jak możesz mówić jej takie bzdury?

Tato do Mamy: No co? Powtórzyć – nie powtórzy, zapamiętać – nie zapamięta, a ciekawość zaspokojona.

Koniec scenki rodzajowej.

Za to, że pierwszy wzór chemiczny jaki umiałam to C2H5OH, a miałam wtedy z 5 lat, bo śpiewałeś mi tę piosenkę (tylko pierwszą zwrotkę). I przez to polubiłam chemię. Dlatego byłam na biolchemie.

Dziękuję za tłumaczenie świata: grzyby to nie rośliny. Rośliny przeprowadzają fotosyntezę, ale jak nie ma światła, to oddychają tlenem, tak jak ludzie i wytwarzają dwutlenek węgla. Woda występuje na ziemi w trzech stanach skupienia, a chrabąszcz majowy po łacinie to Melolontha melolontha.

Za to, że nauczyłeś mnie jeździć samochodem jak byłam w 4 klasie podstawówki. I woziłam się maluchem po najbliższym boisku razem z koleżankami.

Za to, że nauczyłeś mnie posługiwania się pieniędzmi i bankiem.

Za poczucie humoru i wszystkie żarty, które mi opowiadałeś, nawet te suchary. 😉

Za to, że we mnie wierzysz.

Za to, że jesteś.

I za to, że nadal się mną opiekujesz, bo wiem, że już zawsze będę dla Ciebie córeczką tatusia.

Dziękuję Ci Tato za wszystko. Kocham Cię.

Leave a Reply

