Jak przygotowywać niespodzianki?

10Szanowni Państwo,

wieść gminna niesie wszem i wobec, że niespodzianek nie znoszę. Nienawidzę być zaskakiwana tortem urodzinowym o 9 rano w niedzielę (a byłam skacowana po imprezie, w piżamie i z tłustymi włosami), ani niezapowiedzianą wizytą przyjaciela, kiedy właśnie wychodzę z domu. Jeszcze bardziej nie lubię tego mojego wieczoru panieńskiego, który nigdy się nie odbył, bo miał być niespodzianką.

Dlatego macie tutaj garść porad od tej, która niespodzianek nie lubi.

Po pierwsze i najważniejsze: niespodzianka ma sprawić radość osobie obdarowywanej, przede wszystkim. Nieważne jak ekscytujące są przygotowania, konspiracja, ukrywanie się z zamiarami, niczym szpiedzy radzieckiego wywiadu. To nie tobie ma być dobrze, tylko tej osobie, dla której wszystko przygotowujesz. Dlatego wysil się i dowiedz wszystkiego, co jest istotne.

Przygotowujesz przyjęcie-niespodziankę? Zadbaj o to, żeby bohater imprezy czuł się w pełni komfortowo, na przykład: wszystkie kobiety mają sukienki i szpilki, faceci koszule i trumniaki, a solenizant dżinsy, sprany t-shirt i airmaxy. Ja tu czuję zgrzyt jak stąd do Krakowa, a obecnie jestem blisko Poznania. Przypilnuj, żeby przyjęcie wypadało w taki dzień, żeby ta główna osoba miała jeszcze energię na zabawę, a nie praca od 6 rano do 20:50, a później jeszcze super impreza.

Prezent-niespodzianka. Wydaje mi się, że to najczęściej spotykany typ niespodzianki. Urodziny, imieniny, święta, walentynki, cokolwiek. Nie wiesz co kupić, a z pustymi rękami nie wypada przyjść. Jak nie chcesz otwarcie pytać, to zrób wywiad, ale nie dawaj czegoś, co Ci się wyda fajnym prezentem. Albo jednak zapytaj. Może akurat możecie się zrzucić ze znajomymi na coś ekstra. Przykład z życia wzięty: zapytałam moją siostrę czy nie chciałaby na urodziny dostać czegoś za więcej niż trzydzieści złotych, to zrzucimy się z wszystkimi gośćmi. I co? Najlepsze, co mogłam zrobić, bo moja siostra dostała zestaw dobrej jakości pędzli do makijażu, a dalsi znajomi nie musieli się silić i głowić nad czymś wystarczająco odpowiednim.

Wyjazd, który ma być niespodzianką? Jeśli to miejsce o którym twój cel gada jak najęty i nie może doczekać się odwiedzenia, to wszystko ok. Ale nadaj pamiętaj, żeby osoba, której niespodziankę sprawiasz miała ze sobą wszystkie potrzebne rzeczy. Do jednej ze stolic Europy nie są potrzebne buty trekkingowe i multitool, ale na biwak w góry jak najbardziej.

Podsumowując: przygotowując niespodziankę zawsze myśl o tej drugiej osobie, bo to jej ma być przyjemnie.

Jakie są Wasze doświadczenia z niespodziankami? Lubicie dostawać, albo przygotowywać? A może tak jak ja ich nienawidzicie?

2 thoughts on “Jak przygotowywać niespodzianki?

Leave a Reply

