O co chodzi z tymi zombie?

dziecko-zombie

Wczoraj całego facebooka obiegła wieść, że hodujemy sobie dzieci-zombie. A że ja zombie nie lubię, postanowiłam się przyjrzeć tekstowi, zjawisku share’owania tego na prawo i lewo, i pomyśleć chwilę co o tym sądzę.

Na początku, jeśli nie wiesz o czym mówię, to tu masz ten artykuł z serwisu forsal.pl, autorstwa Rafała Drzewieckiego. Uprzedzam, jest długi.

Z samego rana zobaczyłam, że mój znajomy udostępnił u siebie na tablicy artykuł z jednego serwisu. Później sławna blogerka skomentowała, wklejając linka do drugiego serwisu. A jeszcze później inna znajoma podzieliła się tym samym artykułem, z trzeciego serwisu. Trochę się zdziwiłam, bo mam dokładnie ten sam tekst, z trzech różnych źródeł. Obczaiłam wszystkie trzy i doznałam olśnienia, przecież ten sam właściciel i wszystko niby ok.

Niby w porządku, bo uważam, że jak się ma kilka serwisów, o różnej tematyce, to nie wkleja się tego samego artykułu na każdym z nich. No dobra, trzech z nich. Biorąc pod uwagę, że jeden jest o “biznesie, gospodarce i świecie”, a drugi to “biznes, podatki, prawo, finanse”. Żaden w tytule nie ma “parenting, psychologia, dzieci”.

Co do samej treści artykułu. No, muszę przyznać, autor porusza tyle różnych zagadnień, że można by było pracę dyplomową napisać. Od wychowywania dzieci, samodzielności, przez social media, psychologię aż po gender i poprawność polityczną. Tylko co z tego, skoro krytykę odbieram jako skierowaną do dzieci/młodych dorosłych, którzy nie potrafią sobie radzić w życiu, a nie do tych rodziców, którzy ich wychowywali.

Jeżeli będę chciała uniknąć “hodowania dzieci na zombie”, to pewnie wezmę pod uwagę cały ten artykuł, przepuszczę przez spory filtr wyłapywania bzdur i postaram się nie być rodzicem-helikopterem (odsyłam do Nishki).

I myślę, że do tego się to sprowadza. Bądź przy dziecku, ale daj mu wolność. Niech potrafi radzić sobie samo.

One thought on “O co chodzi z tymi zombie?

Leave a Reply

